Warszawa Rzecz O Motoryzacji I Nie Tylko

Tomasz Szczerbicki

Warszawa Rzecz O Motoryzacji I Nie TylkoLiczba stron: 304
Wymiary: 21 x 21 cm
Wydawnictwo: Vesper
Oprawa: twarda
ISBN: 978-83-7731-252-0

Opis książki

Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji - rozpoczętej jesienią 1951 roku - zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego. Nie chodzi tu tylko o 22 lata wytwarzania Warszaw (1951-1973) i ponad 250 000 zbudowanych egzemplarzy tego pojazdu. To również dziesiątki tysięcy dostawczych Żuków i Nys, którym poczciwa Warszawa użyczyła podwozia i układu napędowego. W życiu społecznym Polaków w latach 50. i 60. Warszawy odgrywały również ogromną rolę. Te auta z żerańskiej fabryki zdominowały na dwie dekady kilka dziedzin życia społecznego związanego z samochodami, na przykład taksówki, transport sanitarny, firmowe floty przedsiębiorstw państwowych, milicyjne radiowozy, naukę jazdy. Warszawy po prostu były wszędzie - w miastach i na prowincji, na wschodzie i na zachodzie kraju. W 1965 roku stanowiły 58% wszystkich samochodów zarejestrowanych wówczas w Polsce.
Dla młodych Czytelników to dziś zabytkowy polski samochód. Dla osób w wieku 50+ to auto pełne wspomnień. Jednym i drugim chcieliśmy tą książką opowiedzieć lub przypomnieć starą poczciwą Warszawę. Może niezbyt nowoczesną, ciężką i paliwożerną, ale naszą, z Żerania. Może to jest najlepszy powód, żeby ją kochać?







Samochody


Alfa Romeo

Audi

BMW

Buick / GM

Chevrolet

Chrysler

Citroën

Dacia Logan

Daewoo

Datsun

Dodge

Ferrari

Fiat

Ford

FSO 125

Holden

Honda

Hyundai

Isuzu

Jaguar

Jeep

Kia

Land Rover

Łada

Mazda

Mercedes Benz

MG

Mini

Mitsubishi

Morris Minor

Nissan

Opel

Peugeot

Polonez

Pontiac

Porsche

Renault

Rover

Saab

Seat

Skoda

Subaru

Suzuki

Toyota

Triumph

Vauxhall

Volkswagen

Volvo

Pozostałe marki





Znak akceptacji PayPal